-افزایش توانمندی حرفه ای وتولید دانش نو درسطح عمل برای ارتقای صلاحیت حرفه ای دانشجو معلمان.


 - مسئله شناسی مولفه های راهبردی در ایجاد وحدت و تقریب در امتداد رسالت حرفه معلمی .

- ایجاد فضای درک متقابل ملل اسلامی (دانشجویان)به منظور استقرار مبانی فکری و نظری فقیهان اسلامی .

- تمرکز بر الگو های گفت و گوی درون فرهنگی اسلامی در بین دانشجویان .

- تحقق راهکار های ترویج ذهنیت تقریبی در میان دانشجو معلمان .

- توسعه و پژوهش در مبانی و مبادی نظری تعامل مذاهب و فرق.

- توسعه و پژوهش در قلمرو آموزش های دینی دانشجو معلمان در عرصه عمل و نظر .