-افزایش توانمندی حرفه ای وتولید دانش نو درسطح عمل برای ارتقای صلاحیت حرفه ای دانشجو معلمان.
- مسئله شناسی مولفه های راهبردی در ایجاد وحدت و تقریب در امتداد رسالت حرفه معلمی .
- ایجاد فضای درک متقابل ملل اسلامی (دانشجویان)به منظور استقرار مبانی فکری و نظری فقیهان اسلامی .
- تمرکز بر الگو های گفت و گوی درون فرهنگی اسلامی در بین دانشجویان .
- تحقق راهکار های ترویج ذهنیت تقریبی در میان دانشجو معلمان .
- توسعه و پژوهش در مبانی و مبادی نظری تعامل مذاهب و فرق.
- توسعه و پژوهش در قلمرو آموزش های دینی دانشجو معلمان در عرصه عمل و نظر .